søndag den 29. april 2012

Carlos Bakery + NYC

Lige fra jeg vidste at jeg skulle til New Jersey, vidste jeg at jeg bare måtte besøge Carlos Bakery (Cake Boss) og forleden fik jeg endelig chancen! Til dem der ikke kender til bageriet, så er det nok en af de mest kendte bagerbutikker i hele verden. Det er en familie ejet bager, som har gået gennem generationer og ejeren lige nu er Buddy og hans søstre. De har deres eget tv-show på TLC her i USA, hvor man for det meste følger Buddy og hans vilde talent til at lave de vildeste og flotteste kager. De senger også showet i Danmark på Discovery - travel & living (tror jeg nok) og jeg så showet sammen med min mor rigtig meget inden jeg rejste. Derfor ville jeg gerne besøge det! Her er en trailer for showet, til de intressede:



Jeg tog derop sammen med mine naboers tvillingedøtre, deres veninde og tvillingernes mor. Turen i bil tager ca. 1½-2 timer alt efter hvor meget trafik der er osv. Butikken ligger i Hoboken, som er helt oppe i Norh Jersey og gå-afstand fra NYC. Vi stod i kø i to timer for at komme ind, og det var endda kort tid for hvad gennemsnittet er. Man kan sagtens komme til at vente 4-5 timer hvis man er uheldig. Heldigvis kom vi rimelig tideligt på dagen, så det var derfor. Da vi endelig kom ind, ligende det bare en fulstændig normal bagerbutik. Der var selvfølgelig lidt længere kø og lidt flere medarbejdere end hvad man normalt ser + man kunne købe bøger, t-shirts og DVD-er hvilket jo også er lidt anderledes fra en normal bager. Det var nu rigtig rart at der var dørmænd osv. til at holde styr på alle mennesker, og at der ikke var for mange i butikken af gangen, så det var faktisk stille og roligt. Jeg købte en masse småkager til at sende hjem til Danmark + give til min værtsfamilie. Buddy var der desværre ikke, men jeg var så heldig at møde hans søster, som også er med i showet. Det er altså slet ikke hverdagskost at man kan møde dem, da de jo er all over the place, så det var rigtig sjovt, og hun var SÅ sød! :-)  her er lidt billeder:












Dagen fortsatte med en tur til NYC, hvor vi besøgte en masse steder jeg ikke har været før! De to sidste gange jeg har været der, var det alt for stort og hektisk til mig, men de steder vi var denne gang, var SÅ smukke, hyggelige og rigtig rare at være i! Vi tog også forbi det første danske spisested i NYC, men selvfølgelig er de slet ikke åbnet endnu (fordi det er en hel ny butik), men håber at komme tilbage inden jeg tager hjem, og få noget dejlig dansk mad! Lidt billeder fra NYC:









Ingen kommentarer:

Send en kommentar