lørdag den 23. april 2011

Fra begyndelsen

Der har godt nok været mange ting og mange papirer der skulle iorden før at det kunne blive sendt til USA!
- Hvis nogen tror at det er nemt at komme til at bo i USA, tro i om igen!(:

Det første jeg skulle gøre var at skrive en 2 siders stil på engelsk om mig selv, og det gjorde jeg så og så skulle jeg også have min engelsklærer til at udfylde nogle papirer om mit niveau i engelsk osv. de to ting samt en kopi af mit karrakterblad skulle jeg tage med til et interview  hos en der arbejder for STS. Interviewet forgår på engelsk og på baggrund af ens svar på spørgsmålene samt ens engelskniveau og personlighed bliver man erkendt egnet eller uegnet til et år i USA og det at blive egnet er på samtidig at man bliver godkendt til programet - altså at man bliver optaget som elev.

Et par dage efter fik vi en mail hvor der stod tilykke og at jeg var blevet godkendt til programmet - JUBIII!

Vi fik derefter tilsendt hvad der føles som 10000000000 papirer som samlet skulle udfyldes på kryds og tvers af : alle mine lærere, min læge, min tandlæge, mine forældre, skoleinspektøren og mig selv og sikkert også nogle flere jeg ikke lige kan huske. Det tog ca. en måned at få alt gjort klar da jeg skulle til lægen i alt ca. 5 gange og blive stukket og tjekket og aaaalt muligt og skulle rundt til lærere og tandlæge og have nyt pas og virkelig mange andre ting!

Da det så var færdigt var det endelig klart til at blive sendt til USA eller nærmere bestemt min amerikanske organisation der hedder CCI (STS og CCI samarbejder) så de kunne lede efter familie og skole osv. :)

Nu har vi så selv fundet familie men de skal stadig sørge for skole og alt muligt :)
I må endelig spørge hvis i har nogle spørgsmål eller kommentere eller sådan noget - i kan bare skrive en kommentar til indlæggene :)

3 kommentarer:

  1. "Nu har vi så selv fundet familie" var det ikke STS der fandt din familie? :-)

    SvarSlet
  2. Nej det var det ikke - med alle organisationer kan man finde sin egen værtsfamilie, hvis man f.eks. kender nogen i det land man skal til osv. så længe at man på ingen måde er i familie med værtsfamilien :)

    SvarSlet
  3. arrrh smart :-)
    Jeg ville ønske jeg kendte nogle i USA men det gør jeg desværre ikke :-)
    Så jeg venter bare i spænding på at få et opkald fra STS :D

    SvarSlet