lørdag den 19. maj 2012

Trip to California!

Sidste onsdag skulle jeg op kl.5 om morgenen, skynde mig at pakke sammen og gøre mig klar, og derefter køre til lufthavnen med min værtsfamilie + værtsmor. Turen gik til Californien (LA)! Jeg glædede mig rigtig rigtig meget, da det ville blive min første gang i Californien, og min første gang på vestkysten osv. osv. Når men vi landede så i Cali efter en 5 timers lang og rolig flyvetur. Klokken var kun 11 am da vi landede (californien tid), da de er 3 timer bagud fra NJ så vi havde hele dagen nærmest! Jeg tror det er nemmest hvis jeg bare laver et par linjer om hver dag - ellers kan de meeeeget hurtigt blive et meget langt indlæg. De skal lige siges at grunden til vi var der var egentlig ikke ferie - men vi skulle til min host-fætters 1st communion (en form for katolsk konfirmation, men for yngre børn).

Dag 1 - Onsdag
Vi landede som sagt kl.11 hvor vi derefter tog hen for at få vores leje-bil eller hvad man kalder det, og kørte derefter hen til vores hotel (som i øvrigt var enormt smukt og lå lige ved vandet). Derefter kørte vi hen og fik lidt frokost og så kørte vi hen til min host-morbror og tante + deres to sønner (hvor den ene var ham der skulle have 1st communion). Det tror jeg egentlig bare var den dag ..

 Hotelværelset (vi havde to af den slags værelse)

Badeværelset


Mere hotelværelse

 Vores bil

Inden vi landede


Dag 2 - Torsdag
Vi stod op og Tom, Brynne og jeg benyttede os at hotellets tilbud om at låne gratis beach-cruiser cykler og cyklede 10 km langs med stranden. Det var så smukt!  Derefter mødtes vi med min host-morbror for derefter at køre mod Beverly Hills! Vi stoppede på vejen ved UCLA (University of California Los Angeles) da Brynne rigtig gerne vil gå der efter High School, så det var jo smart lige at tjekke campus ud. Vejret var fantastisk og det var en smukt campus! Derefter kørte vi til Rodeo Dr, Sunset Boulevard osv. og stoppede for at spise frokost, og gå lidt rundt og se byen, og derefter kørte vi videre. Vi kørte så hen til PARADIS! Ja du læste rigtigt - ParadIs har to butikker i LA, og en af dem lå lige i det område vi var i, så vi stoppede og fik is, og medarbejderen i butikken var endda dansker, så jeg fik også snakket lidt dansk. Derefter kørte vi bare hjemad, og det var den dag.

En lille video jeg filmede af cykelturen

"The strand"

 UCLA (og brynne)

 UCLA og mig

 Rodeo Dr

 Beverly Hills

En lille film jeg filmede da vi kørte på Sunset Boulevard

Driving trough Beverly Hills!

 Hollywood skiltet

Paradis is!

 Paradis is!

 Hollywood walk of fame



Dag 3 - Fredag
Fredag stod den på Knots Berry Farm, som er en forlystelsespark, sammen med min værtsfamilie og host-tante, morbror, fætre, deres bedsteforældre og onkel og nogle andre også. Vi kørte ca. en halv time og så var vi der. Det var en PERFEKT dag at tage afsted. Tror det må have været omkring 35 grader og så var det jo en normal arbejds-/skoledag så der var ikke proppet med mennesker. Vi brugte hele dagen derinde, og fik prøvet en masse gode forlystelser. Meget mere er der vel ikke at sige om den dag .. men en dejlig dag var det!

Lidt af parken

 Nok den sjoveste forlystelse derinde!


Dag 4 - Lørdag
Vi stod op, og cyklede igen de 10 km, for derefter at komme hjem og gøre os klar. Det var dagen for Andrews 1st communion. Vi tog til kirken ca. kl.11 hvor det hele så begyndte. Det mindede på en del måder om en dansk konfirmation, men selvfølgelig med mange anderledes ting også. Da vi var færdige der tog vi hjem for at skifte tøj, og derefter skulle vi hen og se Andrew spille baseball-kamp. Det var nok noget at det sødeste jeg længe har set! Alle de små drenge løbe rundt der på banen - SÅ cute! Om aftenen mødtes alle igen for at tage ud og spise på en rigtig fin steak-house. Super lækker mad, efter en superlækker dag!

Dag 5 - Søndag
Søndag var mors dag! Så vi stod igen op og cyklede de 10 km, for at tage hjem og skifte og derefter tage til "Mors dag brunch" med hele familien igen. Det var intet mindre end den flotteste, største og vildeste brunch jeg nogensinde har været til. Det blev holdt på et kæmpe resort i deres KÆMPE ballroom, med plads til hundredevis af mennesker. Så man kunne sådan bestille et bord, i den specielle anledning. Der var så meget mad, at jeg aldrig tror jeg har set så meget mad sammen før. Du kunne få ALT! Er lidt ked af jeg ikke fik taget et billede, men det var enormt og maden var så lækker. Vi brugte størstedelen af dagen der, og gik tur langs med vandet, tog lidt billeder osv. Endnu en god dag!

Dag 6 - Mandag
Endnu engang cyklede vi om morgenen, men desværre var det dagen hvor vi skulle hjem, så da vi var hjemme igen skulle vi skynde os at pakke kufferten, og derefter aflevere bilen, og så tage til lufthavnen. Vi brugte hele dagen på at rejse, og var ikke hjemme i huset før omkring 12 om natten. Men altså alt i alt en rigtig rigtig dejlig ferie, og lille break fra skole osv. osv. Californien er virkelig noget særligt! 

Manhattan Beach - området vi boede i

 Manhattan Beach

 Manhattan Beach

 Manhattan Beach

Ude foran vores hotel

 Indgangen til hotellet

Ude foran hotellet

 Lobbyen

Lobbyen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar