søndag den 15. januar 2012

Nytår og NYC

Nytårsaften kom Konsta, Dani og Konstas hostsøster og hentede mig omkring ved 5 tiden. Derefter kørte vi hjem til Konsta hvor jeg skulle holde nytår med ham og hans værtsfamilie og deres venner osv. Konsta og Dani er to finske udvekslingsstudenter der begge er med STS. Jeg mødte Konsta inde på en udvekslingsstudent side på facebook og vi begyndte at skrive fordi han bor kun en lille halv time syd for mig. Dani bor egentlig i Missisippi men var på weekend hos Konsta da de kender hinanden hjemme fra Finland. Men selve aftenen var rigtig hyggelig! Det var en rigtig livlig familie og tror vi var omkring 20-25 mennesker, så vi var en masse! Der var masser af sang og dans og mad og folk var rigtig søde. Vi lavede også kæmpe bål ude i haven, og vi havde en lille bitte smule fyrværkeri. Fyrværkeri til privat brug er nemlig ulovligt i de fleste stater. Da klokken slog 12 var alle helt vildt glade og vi så med live fra Times Square. Omkring kl. 1 blev jeg hentet af min hostfar efter en rigtig hyggelig, sjov men samtidig anderledes nytårsaften.

Det var dog ikke helt slut med Konsta og Dani endnu, da de havde inviteret mig med til NYC den efterfølgende dag. Egentlig havde vi aftalt at de ville hente mig ved en 10 tiden, men da klokken slog 12 var de har stadig ikke. De viste sig så at de havde sovet over sig, og det medførte desværre at de først kom og hentede mig ved to tiden. Derefter skulle vi køre en lille halv time til en togstation hvor vi selvfølgelig misser vores tog med ca. 2 minutter - vi ser der endda køre. Derfor måtte vi så vente en ekstra time på toget, hvor vi derefter skulle bruge 1-1½ time i toget. Derfor var vi først fremme i NYC omkring 16:30 -.- Det var allerede begyndt at blive mørkt og jeg havde altså skole næste dag, og vi skulle bruge ca. 1½-2 timer på at komme hjem igen. Når men det endte så med at vi faktisk kun nåede og se times square, hvilket selvfølgelig også var super fedt, især fordi det var mørkt. Sidste gang jeg var der var det nemlig lyst og solskin. Det regnede desværre en smule, men vi havde det rigtig hyggeligt, og det var fedt at kunne være lidt sammen med andre udvekslingsstudenter!


Nytårsaften - Konsta, mig og dani (og en creepy fyr i baggrunden)






NYC




Ingen kommentarer:

Send en kommentar