fredag den 17. februar 2012

Homecoming Dance 2012

I lørdags var det endelig tid for det årlige homecoming dance. Til de udvekslingsstudenter der læser med og tænker om det ikke var lidt sent på året for det, så jo det var det desværre. Normalt foregår homecoming på alle landets high schools i oktober måned, og det var egentlig også sådan på MHS. Desværre var der en rigtig slem snestorm den weekend hvor det skulle være, så grundet sikkerhedsmæssige årsager valgte skolen at rykke det, og det blev så rykket fra oktober til d.11 februar. Det ærgelige ved det var også at man var ikke rigtigt i "homecoming" stemning da homecoming ligesom er festen hvor man fejrer school spirit og football holdet osv. osv.

Når det så er sagt, så havde jeg en virkelig fantastisk og sjov dag/aften! Den startede ud med at jeg lige måtte et par timer over på min skole for at få ordnet mine kostumer til musicalen, men så omkring kl.16 kom Zara over fordi jeg havde aftalt med Zara, Emily og Bri at vi skulle gøre os klar sammen. Emily og Bri kom ved 5-6 tiden. Min gode veninde Anna, som jeg har nævnt i tideligere indlæg kom også lige hurtigt forbi da hun gerne ville have at jeg lagde hendes make-up. Så sødt!

Når men vi fik gjort os klar, spiste en masse pizza og fik taget billeder og så var det tid til at tage afsted. Min hostdad kørte os hen til skolen hvor festen foregik inde i en af gymnastiksalene. Der var en DJ og sådan nogle "fest lys" eller hvad man lige kalder det, men det var sådan set også det. Ude i gangene var der sat op med en masse mad og borde og stole osv.

Festen startede og alle pigerne havde allerede taget deres sko af inden for de sådan første 5 minutter. Det gør det lidt sjovere at danse! Musikken var rigtig god synes jeg, og jeg havde læst mig frem til og hørt fra en masse andre udvekslings-studenter at den måde amerikanske teenagere danser på er rigtig "klam" ligefrem og grænseoverskridende for os danskere hvert fald osv. - klamt ved jeg ikke ligefrem om jeg synes, men helt sikkert anderledes, og jo rimelig grænseoverskridende! Jeg skulle hvert fald ikke nyde noget af det. De fleste danskere der læser med kender det sikkert godt, "grinding", hedder det og det er ja .. anderledes og utroligt overfladisk, synes jeg - altså der er absolut ingen følelser eller tanker i det. Jeg dansede udelukkende med mine veninder i sådan grupper, og det var virkelig virkelig fedt!

Festen varede kun fra 7:30 til 10:30 .. åh Amerika haha, læste på et tidspunkt noget med at en af foreskellene på Danmark og USA var at i USA sluttede festerne klokken 11, men i Danmark startede de kl.11 - så sandt som det sagt! Lidt ærgeligt, da jeg havde det rigtig sjovt! Men så da vi skulle hjem hentede Emily's far os og kørte os alle 4 tilbage til mit hus. Vi havde fået nogle penge af mine hostforældre til at bestille mad for hvis vi ville, og vi ringede rundt til alle stederne i byen omkring kl. 11-11:30 men alle havde lukket selvfølgelig. Heldigvis var Emilys ven ude og køre, så vi overtalte ham til at køre til Wawa og hente mad! Nam! Vi sov inde i vores "playroom" som vi har i huset, og om morgenen stod vi op og lavede pandekager og vafler og så tog pigerne hjem, og jeg tog op og trænede. Alt i alt to virkelig gode dage, og en fantastisk aften/homecoming!

Zara, Mig, Emily og Bri


Zara, Bri og Emily






Ingen kommentarer:

Send en kommentar