søndag den 4. september 2011

New York

I torsdags gik turen til New York City! Jeg havde virkelig glædet mig til den tur, da jeg aldrig har været i USA før nu og derfor aldrig har været i NYC.

Vi stod tideligt op så vi kunne køre ved 8 tiden. Det tog ca.1½ time at køre derind så det var ikke galt. Min hostmor skulle til et møde så Brynne, Tom og jeg kørte lidt rundt i byen da vi havde sat hende af. Vi kørte bl.a. igennem Central Park. Derefter parkerede vi bilen, og kiggede lidt i butikker. Vi gik rimelig meget, men kom bl.a. forbi Times Sqaure og 5th ave. Da vi på et tidspunkt blev sultne og ville finde et sted og spise gik og gik og gik vi bare! Jeg kunne ikke forstå hvorfor de passerede det ene sted efter det andet og det endte med vi gik ca. en halv time for at finde mad - I NEW YORK!? Det var ikke lige det jeg havde regnet med haha. Det viste sig så at det var fordi de gerne ville sidde ned på en rigtig resturant og sådan en var rimelig svær at finde, men da vi endelig fandt den var det supet hyggeligt og med god mad.

Da vi var færdige kom ting som jeg nok havde glædet mig mest til - men også frygtet mest. Empire State Building. Grunden til jeg var til usikker var pga. vi skulle med elevatoren 86 etager op. Men det hele gik fint, og det var et ubeskriveligt syn der ventede en da vi trådte udenfor. Det var den vildeste udsigt jeg nogensinde har set! Rundetårn x1000000. Jeg kunne se frihedsgudinden hvilket var virkelig vildt! Den så så lille ud .. men det vel klart nok når man er så højt oppe og så langt væk fra den.

Da vi kom ned igen var vi bl.a. inde på et kæmpe bibliotek hvor der også var museum og vi så også nogle gadedansere danse osv. Derefter gik vi hen for at hente min hostmor igen. På det tidspunkt var klokken blevet halv 6. Vi besluttede os for at spise noget aftensmad og vi satte os på den her virkelig fantastiske udendørs resturant blandt alle skyskraberne og der var høj musik og folk var glade! Da vi havde spist kørte vi hjem igen. Virkelig fantastisk dag og vi skal tilbage igen på et tidspunkt hvor vi tager en overnatning eller to og skal se et broadway show osv. KAN IKKE VENTE! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar