lørdag den 24. december 2011

Jul!

Ja i dag er det så d.24 december 2011 ... det er en rigtig underlig følelse! Det føles slet ikke som jul, hvilket rigtig mange andre udvekslingsstudenter åbenbart også synes. Solen skinner udenfor, selvom vi er i New Jersey, hvor der ellers normalt kommer sne. Jeg kan høre julemusik nede fra stuen af, men familien er ikke samlet og min hostsøster er ikke engang hjemme. I aften, eller kl. 17 skal vi spise aftensmad sammen for første gang i nærmest alle de 4 måneder jeg har været her. Vi skal have skinke .... ja dansk julemad er det ikke, men skal jo så heldigvis holde dansk julefrokost i næste uge.

I aften skal jeg synge til communion i kirken, hvor mit kor hører til. Det er en rigtig lang service! Jeg skal være der kl.19:40 og er først færdig omkring 23 .. så det bliver en rigtig lang aften! Især når Anna, min gode veninde der normalt også er i koret, ikke engang vil være der. Min værtsfamilie kommer heller ikke til at være der, da de er katolikker og kirken jeg synger i er en protestant kirke. Så de skal altså til deres egen kirke. Det er fint nok, fordi ville ikke kunne komme til at snakke med dem, fordi jeg skal stå sammen med koret, men det kunne nu have været lidt hyggeligt.

Igår prøvede jeg noget virkelig amerikansk! Der kom en lille gruppe af unge og ringede på døren, og så sang de christmas charols! Det var SÅ hyggeligt og amerikansk!

Imorges stod jeg op ved 8 tiden, fordi jeg havde aftalt at skype med mine forældre, storebror og faster inden de tog hjem til min morbror og tante for at holde jul. Dette var fordi, jeg gerne ville have de åbnede mine gaver imens det bare var "os". Det var en kæmpe succes, og det var så hyggeligt at få snakket med dem, og de blev alle rigtig glade for mine gaver, hvilket bare gjorde det hele endnu bedre. Ja jeg skal jo desværre lige vente en ekstra dag med at åbne mine. Jeg skal så også skype igen her om en times tid med hele familien, så jeg kan se dem danse om træet og åbne flere gaver osv. Det glæder jeg mig rigtig meget til!

Imorgen skal der egentlig ikke ske så forfærdeligt meget, hvilket egentlig er vildt dejligt. Når alle er oppe og vågen begynder vi at åbne gaver, hvilket åbenbart altid tager nogle timer og så får lidt familie på besøg til en hyggelig julebrunch og det er egentlig det for den dag. Jeg glæder mig rigtig meget, selvom det også bliver meget underligt og nok også en smule hårdt. Jeg savner min danske familie så forfærdelig meget lige for tiden, hvilket jo selvfølgelig er klart, men det gør det bare rigtig hårdt. Jeg er dog sikker på det nok skal blive en mindeværdig dag!

Jeg sætter et billede ind af vores juletræ med gaver under meget snart, så I også lige kan se det. Ellers må alle der læser med have en fuldstændig fantastisk juleaften, i selskab med dem i holder af! Merry Christmas :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar